torsdag 7. februar 2013

Oppskrift på mini "ugg"

Str 0/3 md og 3/6 md.

Legg opp 34/ 36 m på pinne 2-3. Annbefaler rundpinne. Jeg brukte her garn med 23 m pr 10 cm.

Strikk frem og tilbake i 8/9 cm. Strikk så bort til de midterste 10 m og strikk bare disse frem og til bake til hele arb måler 12/14 cm .
Plukk så opp 12/14 m langs fotlappen på begge sider. Du har da 58/64 m på pinnen.
Strikk 12 pinner med alle maskene på.
Start med avfelling. - strikk igjen over de midterste 10 m , men den siste m strikkes sammen med neste før du snur og gjør likt helt til det bare er 4/6 m igjen på hver side ( og de midterste 10) altså strikk 9 m og 10 og 11 isammen. Snu og gjenta i hver side. Du får da totalt 18/22 m igjen når du er ferdi. Fell av og sy ihop:-)

8 kommentarer:

  1. Supert! Kjempebra forklaring! Tusen takk :)

    SvarSlett
  2. Så morsomt, dette må prøves :) Tusen takk :)

    SvarSlett
  3. Så flott beskrivelse med bilder du har laget, tusen <3 takk for at du deler av din kunnskap,
    Vennlig hilsen. Vigdis. :)
    :D

    SvarSlett
  4. gud, som jeg plagdes m denne. skjønne ikke hvorfor jeg på slutten havna på 6 masker på ene pinnen og en haug på de andre. Å det til tross for at jeg i utgangspunktet hadde delt like mange masker på hver pinne (+ 10 i midten). hva hjør jeg feil?? Rekte opp og starta på nytt igjen 3 ganger, med samme utfall :P

    SvarSlett
  5. Svar
    1. sendte du mail til meg? i så fall finner jeg den ikke... :(

      Slett
  6. Hei anonym:-) har du felt( strikket to m sammen til en) i begge ender? Fell hver gang du snur : altså i begge ender. Da skal du få likt m antall:/) har du fått det til?

    SvarSlett
  7. Tusen takk! Skal genast strikke disse til min veninnes nye mirakel!